torstai 13. lokakuuta 2011

Äidin vierailu, varastettu lompakko ja hukkuneet kännykkä ja kamera :)

Äiti tuli siis viime keskiviikkona ja vietettiin kivaa aikaa sekä Madridissa että Las Palmasissa, Gran Canarialla. Madridissa käytiin kuninkaanlinnassa (sisälläkin), Retiro puistossa piknikillä, mun kämpillä, useita kertoja syömässä ja tapaksilla, Plaza de Cibelesillä ja Plaza Mayorilla. Pyörittiin myös paljon keskustassa kaupoilla ja muuten vaan. Äidille tuli näytettyä niin huorakortteli kuin homokorttelikin :) Kuninkaanlinnassa en ollut ennen ollut sisällä, niin oli se ihan kiva nähä. Ei siellä kyllä mitään ihmeellistä ollut, kaikki sellasta vanhanaikasta ja kultaa.. Kyllä äiti, Tuulis ja Viivi tais Madridista ihan tykätä. Viivi oli ollut ennenkin täällä. Tietysti jäi vaan vähän paska maku, kun äidin lompakko varastettii juuri kun oltiin matkalla lentokentälle. Viivi, Tuulis ja äiti oli ollut metroaseman hississä (ei kyllä turvallisin paikka täällä...) ja siellä oli valmiiksi ollut yksi mies. Sitten sinne oli tullut kaksi lisää ja he olivat alkaneet sähläämään siinä kaiken näköstä hissinappuloiden ja muidenkin kanssa. Siinä samalla yksi oli sitten saanut napattua äidin kassista sen lompakon, kun näiden kaikkien kolmen huomio oli siinä sähläämisessä. Lompakko oli vetoketjullisessa pussissa ihan äidin edessä, mutta nää taskuvarkaat täällä on oikeesti tosi taitavia. Onni onnettomuudessa oli se, että äidin lompakossa oli vaan 20€ käteistä ja se kerkes sulkemaan kortit heti, kun taas Tuuliksella ois ollu koko matkakassa käteisenä, mutta sen kassi oli niin tiukasti kainalossa ja ponchon alla että sitä ne ei saanut.

No, pienen vitutuksen jälkeen lennettiin kuitenkin Las Palmasiin. Mulla ei ollut mitään  muuta suunnitelmaa kuin olla lomalla ja rannalla, Viivi halusi surffata ja äiti tavata Arnea, joka oli siis myös siellä meitä vastassa. Viivi sitten pyysi mua mukaan surffaamaan ja kahtena päiväna meninkin. Ekana päivänä vaan vuokrattiin laudat ja Viivi opetti ja toisena päivänä meillä oli opettaja. En mä ihan kahdesta kerrasta surffariksi tullut, mut kyllä mä pari kertaa pystyin seisomaan :D Oli aika rankkaa ainakin noin ekoilla kerroilla, ja mulla olikin polvet ja kyynärpäät ihan ruhjeilla ja joka lihasta kolotti. Kyllä mä silti ihan tykkäsin, vaikka kolmantena päivänä en enää mennyt. Silloin menin Gran Canarian eteläpuolelle sellaseen eläinpuistoon. Surffilaudan vuokraus maksoi 10€/päivä, joten ei ollut kallista. Märkäpukukin maksoi jotain, mutta me saatiin se ilmaseksi, koska luvattiin ottaa surffitunteja seuraavana päivänä. Kahden tunnin surffisessio maksoi 20€, johon kuului siis välineet ja opetus. Tuuliskin oli sitten mukana katsomassa kun "lapset" surffaa, ja ihan rauhallisesti oli kirjoittamassa tekstiviestiä, kun aalto pyyhkäisi yli ja siinä meni hänen kännykkänsä ja kameransa. Viivilläkin osui surffilauta nenään, ja jos ei ihan murtunut, niin kipeä se oli ainakin. Aika monta kommellusta sattui kyllä tähän kohtaan, kun tähän mennessä ei oo oikeen sattunut mitää ikävää. Tai eihän suoranaisesti mulle sattunut vieläkään. Las Palmasissa olin yllättynyt, että sellaisessa turistirysässä ei puhuttu enempää englantia. Listat ravintoloissa sai kyllä vaikka suomeksi, mutta esimerkiksi taksikuskit eivät puhuneet englantia. Ja kun menimme vanhaan kaupunkiin syömään, tarjoilija ei puhunut englantia. Tuli ainakin puhuttua taas, vaikka siellä niillä oli vähän erilainen murre kuin Madridissa. Kaikista sanoista jätettiin s-kirjain aina pois.. Ja lämpöä siellä riitti, oisinko jopa minä saanut vähän väriä !

Nyt taas takas Madridissa, ja tänään vihdoin nukuin pitkään kun ei ollut koulua! Illalla suuntaan taas säbäharkkoihin. Kävin vähän pyörimässä tossa omilla kotikulmilla ja päätin sitten ostaa skeittilaudan tosta näköjään. Oon vähän haaveillu täällä longboardin ostoa, mutta ne on niin kalliita enkä oikeen tiedä mikä olisi mulle sopiva malli. Ehkä joku päivä ostan senkin! Tää skeitti oli siis tämmönen ihan perustasoa, millä nyt voi huvikseen rullailla :) Pari koulutehtävää ois tuloillaan (tai meni ehkä jo), mutta onneks mut oli pelastettu ja voidaan pitää se ens viikolla.. Huomenna ois lähtö Marokkoon kello 5 aamulla, ja tässä just selvittelen miten päästään lentoasemalle, kun metrot kulkee vasta kuudelta. Ei mitään tietoa mitä siellä on luvassa, luultavasti jotain kameliajelua ja auringonottoa.

Reissun jälkeen ei olekaan mitään suunnitelmia hetkeen. Taidan koittaa vähän kuluttaa lenkkareitani, reenata ja vähentää tupakointia (ei lopettaminen ihan ole onnistunut)... Heidi tuleekin sitten marraskuussa. Joku reissu varmaan pitää ennen sitä tehdä, ehkä vaikka Barcelonaan. Niin, ja sain muuten uuden kämppiksen, Tsekeistä! Se puhuu vaan espanjaa ja tsekkiä, joten ei tarvi englanniksi kommunikoida vieläkään. Internet rintamalta ei mitään uutta....

Tänään on taas ollut vähän kurja päivä, 13.10. , mutta koitan olla miettimättä sitä liikaa ja mennä harkkoihin vaan illalla ja huomenna lähteä ilosena Marokkoon..

Kuullaan taas, joko vaikka mutkin oltais ryöstetty Marokon yössä !